n.a.v. P&P 2,5 jarige zadelmak maken

Discussieer mee over verschillende (paardrij) onderwerpen

Moderator: ketaki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » vr sep 28, 2007 1:16 am

sabbink schreef:Je kent de achtergrond niet,.... Ik denk dat dit allemaal veeeel te groot opgeblazen wordt,... want als het echt zo erg was, dan liep de pony niet zo hoog mee in de dressuur en zouden coby en co niet zo'n goeie naam in de paarden wereld hebben. Daarnaast zijn jullie vast nog nooit op een prof stal geweest, want daar gebeuren nog wel veeeel meer dingen die niet door de beugel kunnen en waar niemand weet van heeft,......



zoals jezelf een proffesionele handelsstal noemen en 2!!!! jarige paarden onder het zadel hebt.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehoren/Paarden/6487829/2_jarige_BWP_merrie_van_Contact_Z_licht_aangereden.html

( kijk maar in die advertentie) :evil:
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » vr sep 28, 2007 7:23 am

Tweejarige (2,5) schimmelkleurige merrie ingeschreven in het BWP Stud-Book

Op een professionele manier licht-dressuurmatig aangereden.


Een 2,5 jarige is best licht aan te rijden. Wanneer een paard redelijk volgroeit is en je er niet dagelijks een uur op zit, maar eens of twee keer per week een half uurtje dan kan dit best. Er staat ook op een proffesionele manier, dus ik ga ervan uit dat dit ook op deze manier is gebeurt,.... Pas met 3 jaar kun je beter aan het werk, maar wij deden het ook met de wat lastigere hengesten en merries dat we heel langzaam begonnen met 2 jaar en dan met 2,5 jaar er langzaam aan een keer op zitten en dit heeeeeeeel langzaam opbouwen, van 10 min naar een half uurtje van een keer in de week naar twee keer en dan pas met 3 jaar gingen ze volledig onder het zadel,.....

M.
Berichten: 304
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 9:45 am

Bericht door M. » vr sep 28, 2007 7:29 am

Serieus...????? :shock: Oei.. delen wij 'n heel andere mening, haha! Ik vind dat je 'n paard zo lang mogelijk lekker in de wei moet laten spelen en paard kunnen zijn met zn paardevriendjes, tot ze volgroeid zijn.. Sowieso tot 3 / 3,5 jarige leeftijd; daarna kun je eens een keer rustig beginnen.. (vind ik dus..) Uiteraard in die eerste 3 levensjaren wel aan t halster, borstelen, hoefjes krabben, e.d. Maar verder.. Nee hoor, dan kom ik er niet aan!!
Jammer dat er niet zoveel meer wordt gereageerd in/op 't forum..

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » vr sep 28, 2007 7:34 am

Hiermee ben ik het ook eens, alleen met de lastige dieren begonnen we eerder en dan net zoals hier vermeld,....

Ze wordt tevens wekelijks ( 2 maal) licht getraind in volledige vrije toestand ( dus niet aan de longe) in onze trainingspaddock, ze reageerd correct op stem-commando's zoals stap-draven en galop alsook de wending. Ze laat zich ook het harnachement zoals Zadel en Kopstuk reeds aandoen

Dus het paard is gewoon paard, alleen wordt ze twee keer in de week een beetje langzaam aan gewend gemaakt aan ruiter en hoofdstel,....
Als je alles met beleid doet en ze daarna lekker weer de vriendjes in de wei zet is er niets mis mee,.... Men doet dit toch niet bij de paarden die het niet aankunnen, want dat zie je direct,..... Dan zijn ze nog zo lekker veulen achtig! Die moet je lekker tot hun 4e levensjaar in de wei laten lopen,....

M.
Berichten: 304
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 9:45 am

Bericht door M. » vr sep 28, 2007 8:27 am

Dan kunnen we elkaar toch de hand schudden! :wink:
Jammer dat er niet zoveel meer wordt gereageerd in/op 't forum..

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » vr sep 28, 2007 10:07 am

Gelukkig, ik schrok al :lol: hahahahaha!

Gebruikersavatar
Kelly
Berichten: 236
Lid geworden op: do sep 22, 2005 3:27 pm

Bericht door Kelly » za sep 29, 2007 4:26 pm

Marinke ik ben het helemaal met je eens :P
Zo'n teugel maak je niet per ongeluk helemaal strak vast aan de siongel zsodat het paard geen kant meer op kan. Maarjah :p

Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Bericht door Anouk » do okt 04, 2007 8:50 pm

M. schreef:Serieus...????? :shock: Oei.. delen wij 'n heel andere mening, haha! Ik vind dat je 'n paard zo lang mogelijk lekker in de wei moet laten spelen en paard kunnen zijn met zn paardevriendjes, tot ze volgroeid zijn.. Sowieso tot 3 / 3,5 jarige leeftijd; daarna kun je eens een keer rustig beginnen.. (vind ik dus..) Uiteraard in die eerste 3 levensjaren wel aan t halster, borstelen, hoefjes krabben, e.d. Maar verder.. Nee hoor, dan kom ik er niet aan!!

haha wat zeg je dat toch leuk
maar ik ben het helemaal met je eens.

Plaats reactie