Power and Paint

Discussieer mee over verschillende (paardrij) onderwerpen

Moderator: ketaki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SandraA
Berichten: 160
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 5:28 pm

Power and Paint

Bericht door SandraA » vr sep 21, 2007 6:12 pm

wie kent hem niet?
de dressuur pony power en paint..
toen ik in paard en sport las dat hij nooit po de weide of in ene paddock kwam had ik al iets van hmm..
maar wat ik nu op internet vond :o niet normaal..
wat vinden jullie hiervan?

http://www.eurodressage.com/news/happen ... ember.html
eurodressage.com

Het Zweedse Magazine Tidningen Ridsport heeft onlangs foto's gepubliceerd van de Nederlandse FEI dressuurpony Power and Paint. Op deze foto's loopt hij aan de longeerlijn met de teugels strak aangebonden aan de longeersingel.

De foto's zijn genomen tijdens het Europese kampioenschap in Freudenberg, Duitsland. Ze laten zien hoe de ruiter van Power and Paint, de 15-jaar oude Angela Krooswijk, haar pony aan het longeren is. Dankzij deze foto's is het debat rond de Rollkur weer stevig opgelaaid.

Kijk hier voor de foto's; http://www.syndicatlinaro.com/SLforum/r ... 51&t=22151

Gebruikersavatar
Kelly
Berichten: 236
Lid geworden op: do sep 22, 2005 3:27 pm

Bericht door Kelly » di sep 25, 2007 7:07 pm

Ohmygod.. :?

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » wo sep 26, 2007 12:23 pm

bij bokt stond er toen ook al zoiets, staat me iets van bij.
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » wo sep 26, 2007 1:30 pm

23/09/2007 Longeren Power and Paint laait discussie rond Rollkur weer op

FREUDENBERG - Het Zweedse Magazine Tidningen Ridsport heeft foto's gepubliceerd van de internationale dressuurpony Power and Paint, die succesvol is onder Angela Krooswijk (15). De foto's tonen een onwenselijke manier van longeren. De teugels zijn strak vastgebonden aan de longeersingel, in het bijzijn van trainster Coby van Baalen.

De foto's die de discussie rond de Rollkur hevig doet oplaaien, zijn door de Franse fotograaf Guillaume Levesque genomen tijdens het EK voor dressuurpony's in Freudenberg in Duitsland. Een Franse website publiceerde ze als eerste op het web, zie onderstaande link.

Coby van Baalen heeft op haar website in het gastenboek een reactie achter gelaten: "In het kort, komt mijn reactie aan het Zweedse tijdschrift op het volgende neer. De foto's vertellen niet het gehele verhaal, aangezien de fotograaf de foto's heeft genomen in de eerste minuut van de longeersessie. Dat is op de foto's ook te zien omdat de pony staat of stapt en dat hij niet zweet van de oefening. Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit. Daarna hebben wij de pony fijn kunnen longeren, waardoor de pony mooi los over de rug was met een fraaie deiningshouding. Helaas vond de fotograaf het niet interessant om hier foto's van te maken, wat ik betreur."
"Het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals op de betreffende foto's wordt getoond. Wij longeren altijd op de normale manier en dit voorval is dan ook een eenmalig incident waar mijn leerling van geleerd heeft, dat in totaal nog geen halve minuut heeft geduurd."
"Power and Paint is al jarenlang de meest succesvolle pony van Nederland met drie verschillende amazones van Dressuurstal Van Baalen. Onze trainingen zijn openbaar en iedereen mag elke dag komen kijken, wat ook vaak gebeurt."
"Ik hoop door middel van deze reactie duidelijkheid te hebben verschaft over de achtergrond van de foto?s en onze manier van trainen. Voor alle duidelijkheid: het dient geen enkel doel om een paard/pony te longeren op de manier zoals afgebeeld op de foto's, het was een eenmalig incident dat onmiddellijk gecorrigeerd is en het is absoluut niet onze dagelijkse trainingsmethode. Iedereen kan dat ook dagelijks aanschouwen bij ons op stal in Brakel en lezen in onze boeken."




bron: http://www.horses.nl

Afbeelding


hier wat er bij horses.nl staat
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » wo sep 26, 2007 1:36 pm

Het is inderdaad zo dat men de achtergrond erachter niet kent. Dus ik ben het wel met de reactie van coby eens,....
Kan me voorstellen dat je op deze manier een grote fout kunt uitleggen ,door de pony heel kort zo te laten lopen,....
Ze vertelt ook dat ze hierna gewoon gelongeerd hebben,... dus een beetje dramatischer dan nodig denk ik,.....
Als de pony dagelijks zo gelongeerd werd liep deze echt niet meer op het niveau als wat ie nu loopt!!!!

Gebruikersavatar
SandraA
Berichten: 160
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 5:28 pm

Bericht door SandraA » wo sep 26, 2007 7:05 pm

sabbink schreef:Het is inderdaad zo dat men de achtergrond erachter niet kent. Dus ik ben het wel met de reactie van coby eens,....
Kan me voorstellen dat je op deze manier een grote fout kunt uitleggen ,door de pony heel kort zo te laten lopen,....
Ze vertelt ook dat ze hierna gewoon gelongeerd hebben,... dus een beetje dramatischer dan nodig denk ik,.....
Als de pony dagelijks zo gelongeerd werd liep deze echt niet meer op het niveau als wat ie nu loopt!!!!


dan nog, ik vind het niet normaal dat je je pony zo kort aansnoerd, ookal is het maar voor 1 minuut..

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » wo sep 26, 2007 7:17 pm

SandraA schreef:
sabbink schreef:Het is inderdaad zo dat men de achtergrond erachter niet kent. Dus ik ben het wel met de reactie van coby eens,....
Kan me voorstellen dat je op deze manier een grote fout kunt uitleggen ,door de pony heel kort zo te laten lopen,....
Ze vertelt ook dat ze hierna gewoon gelongeerd hebben,... dus een beetje dramatischer dan nodig denk ik,.....
Als de pony dagelijks zo gelongeerd werd liep deze echt niet meer op het niveau als wat ie nu loopt!!!!


dan nog, ik vind het niet normaal dat je je pony zo kort aansnoerd, ookal is het maar voor 1 minuut..




oow, dus jij mag niet een foutje maken.

kan iedereen gebeuren, alleen omdat ze zo bekend zijn, is het een schande.

iedereen kan zich gewoon vergissen
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

Gebruikersavatar
SandraA
Berichten: 160
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 5:28 pm

Bericht door SandraA » wo sep 26, 2007 8:17 pm

ik kan dit geen foutje noemen hoor..

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » wo sep 26, 2007 9:23 pm

SandraA schreef:ik kan dit geen foutje noemen hoor..
tja, maar ze hebben het wel gelijk gecorrigeerd, dat is veel belangrijker dan ermee doorgaan. :wink:
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » do sep 27, 2007 6:50 am

Je kent de achtergrond niet,.... Ik denk dat dit allemaal veeeel te groot opgeblazen wordt,... want als het echt zo erg was, dan liep de pony niet zo hoog mee in de dressuur en zouden coby en co niet zo'n goeie naam in de paarden wereld hebben. Daarnaast zijn jullie vast nog nooit op een prof stal geweest, want daar gebeuren nog wel veeeel meer dingen die niet door de beugel kunnen en waar niemand weet van heeft,......

Gebruikersavatar
SandraA
Berichten: 160
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 5:28 pm

Bericht door SandraA » do sep 27, 2007 7:18 am

ketaki schreef:
Ik en mijn leerling kijken naar de longe en concluderen snel dat de longe niet goed zit. We laten de pony een aantal seconden doorstappen en veranderen onmiddellijk de longe zodat deze normaal zit.

soory, maar dat zie je toch direct al, als je hem omdoet?

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » do sep 27, 2007 7:33 am

Niet altijd, elastiek doe je om en zodra de pony gaat lopen zie je direct of het goed zit ja of nee,....
Maar maak er niet zo'n punt van het is het niet waard,....

Aniek
Berichten: 183
Lid geworden op: do jul 27, 2006 2:29 pm

Bericht door Aniek » do sep 27, 2007 10:46 am

Dit is toch een discussie hoekje, dan heb je toch altijd iemand nodig die voor is en iemand die tegen is, anders kun je niet discussieren :P

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » do sep 27, 2007 11:17 am

lekker wijs antwoord, om ff duidelijk te blijven ik ben hier niet voor!!!
Maar zonder duidelijke achtergrond vind ik dat je deze mensen hierover niet kunt veroordelen (lekker NL gezschreven weer :-P)

M.
Berichten: 304
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 9:45 am

Bericht door M. » do sep 27, 2007 11:19 am

Aan de ene kant vind ik idd dat er teveel over door wordt gezaagd.. Maar aan de andere kant; zo'n teugel omdoen en je ziet echt bij de 1e aanblik al dat 'ie te kort is!! 100%! Daar hoef je niet eerst 'n paar rondjes voor te stappen.. En van iemand met zo'n grote staat van dienst als Coby mag je toch wel iets meer verwachten.. en dan heb ik 't ook over haar uitleg.. Beetje jammer.. Maar idd, zo zijn er zo velen in de paardensport die niet echt zachtzinnig met hun paarden omgaan.. helaas.. Toevallig dat dit dan net bekend wordt, maar wel goed!
Jammer dat er niet zoveel meer wordt gereageerd in/op 't forum..

Plaats reactie