Buitenritten

Discussieer mee over verschillende (paardrij) onderwerpen

Moderator: ketaki

Gesloten

Hoe lang moet een goede buitenrit duren?

maximaal 1 uur
0
Geen stemmen
maximaal 2 uur
5
63%
maximaal 3 uur
2
25%
langer dan 3 uur
1
13%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Silvia
Berichten: 67
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 8:14 am

Buitenritten

Bericht door Silvia » di mei 23, 2006 2:41 pm

De zomer komt er weer aan (al zou je het met dit weer niet zeggen). Veel mensen vinden het leuk om buiten te rijden. Wie heeft er tips voor maneges/stallen waar je leuke paarden voor een mooie buitenrit kunt huren? Ook slechte ervaringen zijn welkom natuurlijk.

Zelf heb ik een goede ervaringen bij manege Tijdhof in Ootmarsum. Ze hebben leuke brave paarden (voornamelijk KWPN) en je kunt in een mooie omgeving rijden. Hier heb ik 2x een rit van 2 uur gemaakt en een rit van 1 uur.

Een minder goede ervaring heb ik met Het Lamoen in Markelo (buitenrit van 1 uur). De paarden hadden al 3 uur in de les gelopen (ze waren wel blij dat ze naar buiten mochten) en de omgeving was niet echt mooi. Misschien dat de langere buitenritten wel leuk zijn en dat je niet op zaterdag aan het einde van de middag moet rijden.

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » di mei 23, 2006 3:59 pm

ikzelf zou zeggen
als het een leuke omgeving is ongeveer maximaal anderhalf uur a 2 uurtjes

heb in frankrijk ook wel een buitenrit gemaakt.
en die duurde ook anderhalf uur.
erg leuk(maar was/ben niks gewend)
was me 2e buitenrit.

zeker niet langer dan 3 uurtjes of je moet ondertussen even pauzes nemen :)
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

Esmé
Berichten: 138
Lid geworden op: za sep 17, 2005 6:03 pm

Bericht door Esmé » za mei 27, 2006 4:53 pm

Ach, tijd maakt me niet zoveel uit, desnoods neem je een halster mee, kan je ondertussen nog een x pauzeren ofzo.
jaja

Gebruikersavatar
SandraA
Berichten: 160
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 5:28 pm

Bericht door SandraA » zo jun 04, 2006 12:34 pm

Idd,
tijd maakt niet uit,
maar je moet je paard wel een keer een pauze gunnen,
om bij te komen

nicoletermorsche
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 06, 2006 7:44 am

Bericht door nicoletermorsche » do jul 06, 2006 11:52 am

dat ligt er totaal aan waar je rijd en wat de conditie van je paard is...als je paard weinig gewend is kan je best een eind stappen en dan kan je best wel 3 uur rijden...maar als je veel wilt draven of lange zandpaden hebt waar je wil galoperen, kun je niet zolang rijden behalve als je pauze neemt natuurlijk. Als je langs de weg rijd kun je minder draven/galoperen als door het bos dus dat verschilt heel erg per ruiter en paard.

Ik zelf vind een buitenritje van 15 minuten (uitstappen na het rijden) leuk maar een tocht van drie uur vind ik ook super, maar dat ligt er ook aan waar je rijd, een uur door de berm stappen met vrachtwagens langs je paard is niet leuk, maar door jhet bos is natuurlijk mooi
I (L) Friese paarden

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » za mar 24, 2007 6:17 pm

aangezien dit een oud topic is, gaat deze op slot.
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

Gesloten