Vraag aan iedereen die paardrijd

Discussieer mee over verschillende (paardrij) onderwerpen

Moderator: ketaki

Gesloten
Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Vraag aan iedereen die paardrijd

Bericht door ketaki » zo feb 05, 2006 9:42 pm

ik zat net mezelf eigenlijk af te vragen waarom jullie eigenlijk zijn begonnen met paardrijden.

door een familie lid dat zelf al reed.
nieuwschierigheid
interesse in paarden al heel vroeg had.

De mijne is eigenlijk heel simpel.
ik was vroeger als klein meisje al helemaal gek van paarden.
toen ik 7 was waren we naar hengelo verhuisd.
en toe vallig dat me buurjongen op de kapberg werkte,
mocht ik ook een keertje mee en mocht ik het uitproberen.
toen vond ik het zo leuk dat ik daar ook op de wachtlijst heb gestaan.
en daar ben begonnen met rijden :shock: :D
en na 1 jaar hebben ze gezegd dat ik daar best goed kon rijden (is gehandicapten manege voor degenen die niet weten wat het is voor manegen)
dat ik naar de ponystal moest om daar nog veel meer dingen bij te leren.
en dat heb ik toen ook gedaan
mocht netzolang doorblijven rijden tot ik daar ook daadwerkelijk kon beginnen met rijden :wink: .

en nou 12 jaar later rijd ik nog steeds 8)
groetjes ketaki
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

moniek
Berichten: 88
Lid geworden op: za dec 24, 2005 5:02 pm

Bericht door moniek » do mar 02, 2006 2:24 pm

hoi

ik was 10 toen ik was begonnen met paardrijden. mijn moeder zag in de krant een advertentie staan van t'geerdink. maar ik wou ik graag op badminton lessen dus moest ik kiezen want in die tijd zat ik ook nog op turnen. ik had toen dus voor paardrijden gekozen kwam dus op t'geerdink en heb daar zo rond de 4, 5 jaar gereden daarna ben ik eraf gegaan en ben ik hier gekomen eerder was ik al van turnen afgegaan omdat ik het saai vond geworden. ik had van deze manege gehoort van mijn paardrijden omdat het hier veel goedkoper was. eerder was ik ook al bij pentrop geweest maar dat was egt duur. pentrob is nu ook fahiet.

maargoed dat was mijn verhaaltje :wink:

groetjes moniek.

rogier

Re: Vraag aan iedereen die paardrijd

Bericht door rogier » zo mar 05, 2006 9:02 am

ketaki schreef:ik zat net mezelf eigenlijk af te vragen waarom jullie eigenlijk zijn begonnen met paardrijden.

door een familie lid dat zelf al reed.
nieuwschierigheid
interesse in paarden al heel vroeg had.

De mijne is eigenlijk heel simpel.
ik was vroeger als klein meisje al helemaal gek van paarden.
toen ik 7 was waren we naar hengelo verhuisd.
en toe vallig dat me buurjongen op de kapberg werkte,
mocht ik ook een keertje mee en mocht ik het uitproberen.
toen vond ik het zo leuk dat ik daar ook op de wachtlijst heb gestaan.
en daar ben begonnen met rijden :shock: :D
en na 1 jaar hebben ze gezegd dat ik daar best goed kon rijden (is gehandicapten manege voor degenen die niet weten wat het is voor manegen)
dat ik naar de ponystal moest om daar nog veel meer dingen bij te leren.
en dat heb ik toen ook gedaan
mocht netzolang doorblijven rijden tot ik daar ook daadwerkelijk kon beginnen met rijden :wink: .

en nou 12 jaar later rijd ik nog steeds 8)
groetjes ketaki


Heej heej,
pffff waarom ik ben begonnen met rijden lang verhaal.
Maar die gaan we maar is ff kleiner maken! 8) :P
Ik was al vrij vroeg gek van ponys en paarden toen ik 8 was ben ik begonnen met rijden op manege de hoefslag in enschede.
Na daar een poosje te hebben gereden kreeg ik mijn eerste pony een shetlander was leuk beestje maar veel heb je er niet aan!
Toen ben ik verder gegaan op ponystal hengelo zuid.
Toen even geen pony meer naar een halfjaar heb ik een KWPN gekregen met de naam dacillia,nog geen 4 maand later kreeg een arabier c-pony met de naam pretty woman die is nu verkocht omdat ik er teweing mee deed en ik persoonlijk vond dat ik te groot werd.Toen kreeg ongeveer 2 weken later de pony mighty meteoor een haflinger,in het begin had ik echt zoiets van wat eenhaflinger! echt niet,niet voor mij maar 1 ding kan iedereen garanderen een haflinger is het liefste ras!
Okee ze zijn sterk en soms ondeugend maar ze zijn ontzettend lief in de omgang meteoor is de liefste in de omgang die ik ooit heb gehad.
En nu 8 jaar later ben ik 16 en rij nog steeds paard!!!

dat was denk ik wel mijn verhaaltje.
nauwja groetjes rogier

rensketje

Bericht door rensketje » ma apr 03, 2006 5:48 pm

Ik was 3 toen ik mijn eerste pony kreeg :PDoor mijn ouders dus...
Nu 13 jaar later vind ik het nog steeds super!

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » ma apr 03, 2006 8:40 pm

rensketje schreef:Ik was 3 toen ik mijn eerste pony kreeg :PDoor mijn ouders dus...
Nu 13 jaar later vind ik het nog steeds super!

hoe is het eigenlijk met jive.
of zal ik er anders de foto;s van jive opzetten
groetjes ketaki
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

nathania
Berichten: 39
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 1:24 pm

Bericht door nathania » wo apr 05, 2006 3:45 pm

ik begon ook met rijden bij het geerdink mijn broer en zus reden daar eerst ook en ik werd al vrij snel gek van paarden. ik reed daar ong. een jaar. daarna kwam ik bij ponystal hengelo, waar mijn zus later ook reed. en k heb ong. 4 jaar bij de ponystal gereden. maar nu ben ik er van af. dat vind ik best wel jammer. maar ik heb nu een verzorgpony ergens digt bij de ikea, bij bennie boomkamp. dus ga ik daar telkens naartoe en heb ik geen tijd meer om telkens naar de manege te gaan.

Esmé
Berichten: 138
Lid geworden op: za sep 17, 2005 6:03 pm

Bericht door Esmé » di apr 11, 2006 12:30 pm

Ik ben begonnen met rijden omdat mijn zus dat ook deed (lekker orgineel weer). Inmiddels is mijn zus gestopt met lessen, maar ik nog niet dus.
jaja

sandra:)

Bericht door sandra:) » wo apr 12, 2006 9:08 am

ik ben begonnen omdat ik al een grote liefde voor paarden had,
miijn oudere zussen reden ook maar die zijn gestopt,
mijn buurmeisje begon met paardrijden en toen ben ik ook maar begonnen:P|


sandra

maud
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 7:02 pm

paardrijen

Bericht door maud » wo apr 12, 2006 7:12 pm

ik ben begonnen omdat we naar een paarencamping gingen en daart elke dag gingen rijden op TINKERS!!!! vet leuk was dat
ik ben begonnen op ponystal daar heb ik een jaar gereden toen gingen we verhuizen naar drente :evil: daar heb ik een jaar een eigenpony gehad en nu rijd ik een halfjaar op een manege in meppel vlakbei nijeveen
hooi wil iedereen die op ponystasl hengelo rijd mij toevoege :P:P doei

maud
Berichten: 2
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 7:02 pm

Re: paardrijen

Bericht door maud » wo apr 12, 2006 7:14 pm

[quote="maud"]ik ben begonnen omdat we naar een paarencamping gingen en daart elke dag gingen rijden op TINKERS!!!! vet leuk was dat
ik ben begonnen op ponystal daar heb ik een jaar gereden toen gingen we verhuizen naar drente :evil: daar heb ik een jaar een eigenpony gehad en nu rijd ik een halfjaar op een manege in meppel vlakbei nijeveen[/quote]ooh jha voordat ik het vergeet ik heb nu ook een verzorgpony
hooi wil iedereen die op ponystasl hengelo rijd mij toevoege :P:P doei

nicoletermorsche
Berichten: 11
Lid geworden op: za mei 06, 2006 7:44 am

Re: Vraag aan iedereen die paardrijd

Bericht door nicoletermorsche » za mei 06, 2006 8:05 am

ik begon op mijn 7e met paardrijden want mijn zussen deden het ook ik vond het doodeng, en vond er geen hol aan, omdat ik het eng vondt, ik ben toen 2 of 3 jaar gestopt. Toen kochten mijn ouders mijn zus d'r verzorgpony dus toen wou ik eigenlijk meer met paarden doen, na lang poetsen en zeuren mocht ik bij de ponystal (ik ben er echt super tevreden over hoe ik hier met paarden heb leren omgaan en heb leren rijden!!!) ik heb hier 3 jaar gereden. Ik heb in die tijd ook de pony die bij mijn zus d'r pony in de wei stond gereden een new forest. Op de eerste keer dat ik het clubkampioenschap won moest ik de dag erna de finale rijden die nacht is die new forest overleden, het was echt vreselijk om toen nog de finale te rijden ik was zelfs even van plan om helemaal te kappen met paardrijden. Ik heb wel gereden en toen ik kampioen was zag ik in wat die pony me had geleerd. Toen zocht ik een nieuw verzorg paard en kwam terecht waar ik nu rijd, bij een vrouw met 4 friezen, (1 jaarling, 2 merries die ik nu rijd en 1 merrie die zij zelf veel rijd voor de koets) En nu ben ik nog steeds fanatiek met rijden en ben blij dat ik op mijn 10e bij de ponystal terecht kwam
I (L) Friese paarden

Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Bericht door Anouk » ma jun 12, 2006 4:10 pm

Ik had toen in euhmm .. 10 was, een paar vriendinnetjes die op paardrijden zaten,
en dan ga je wel ns mee enzo en toen leek het mij ook wel leuk :D

Gesloten