pony gedoneert gekregen!

Voor al je vragen, opmerkingen en andere ponystalzaken.

Moderator: ketaki

Gesloten
sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

pony gedoneert gekregen!

Bericht door sabbink » wo jun 20, 2007 9:14 pm

Hallo allemaal,

Vandaag zijn Marion, ik, Manon en Carmen naar duitsland geweest om naar een pony te kijken voor de manege. Toen we daar waren zagen we een ontzettend mooie, lieve merrie. Donkerbruin, 1,52m hoog. Manon heeft haar gereden en dat ging goed! Toen Marion over de prijs wilde onderhandelen, kregen we te horen dat ze haar wilden doneren om de manege te helpen!!!!
Ze komt de zondag na de open dag, 1 juli! Ze heet Guilia en is heel braaf in omgang en gek op knuffelen! We zijn de mensen erg dankbaar en ik weet zeker dat ze een super plek krijgt en dat iedereen goed voor haar zal zorgen zoals er voor alle ponies wordt gezorgt!

M.
Berichten: 304
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 9:45 am

Bericht door M. » do jun 21, 2007 9:57 am

Wauw..! Wat 'n lieve mensen zeg!
Jammer dat er niet zoveel meer wordt gereageerd in/op 't forum..

Esmé
Berichten: 138
Lid geworden op: za sep 17, 2005 6:03 pm

Bericht door Esmé » do jun 21, 2007 10:04 am

Had het al gehoord bij de mac, maar vind het nog steeds helemaal leuk :D
jaja

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » do jun 21, 2007 11:24 am

Ja helemaal geweldig! Ze wordt eerst bij gereden door ervaren ruiters, omdat ze maar eens per week gereden werd en dus weer conditie moet krijgen. Ook zoekt ze met haar hoofd naar aanleuning, maar dit zal ook wel bijtrekken. Verder super braaf en ook lekker knuffelig! Ze gaat na de zomervakantie hopen we mee lopen in de uurs lessen! Mooie, grote, leuke pony erbij! Weet zeker dat iedereen haar leuk gaat vinden!

Lisanneee
Berichten: 167
Lid geworden op: za dec 31, 2005 4:19 pm

Bericht door Lisanneee » do jun 21, 2007 11:59 am

Aaaah wat leuk! Geweldig voor de manege!:D Dat ze haar zomaar doneerden! wat een geluk!

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » vr jun 29, 2007 9:38 am

Kijk voor foto's van Guilia onder foto's op dit forum!

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » vr jun 29, 2007 9:47 am

ZE KOMT ZONDAG (1JULI) AL!!!!!!!!!
(als alles volgens afspraak gaat natuurlijk hihi)

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » zo jul 01, 2007 1:21 pm

Ze is er!!!!
Zo braaf, ze liep in de buitenbak heeeel relaxt. Toen ze weg gingen met de trailer heeft ze een paarkeer in de hoek gehinnikt, maar ze vond al gauw de nieuwe omgeving belangrijker en is heel relaxt weer an de wandel gegaan! Ben erg benieuwd wat jullie van haar vinden!
We hebben beloofd dat we de familie op de hoogte zullen houden over Guilia, dus bij deze de vraag aan iedereen, willen jullie verhalen over haar en hoe ze bevalt op het forum plaatsten zodat het voor de ailie mooi te volgen is hoe het haar vergaat bij ons?

francis
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jul 01, 2007 7:56 pm

Giulia

Bericht door francis » di jul 03, 2007 5:37 pm

Giulia heeft inmiddels 2 nachtjes bij jullie in haar nieuwe stal gelogeerd.
Gaat het goed? Heeft ze inmiddels een ponymaatje?
Afscheid nemen is altijd iets verdrietigs. Zeker toen ze zo hinnikte toen we zondag wegreden. Dat was wel even slikken hoor!
Ondanks dat we haar erg missen weten we zeker, dat ze bij jullie de aandacht krijgt die ze verdient. Giulia we komen je snel weer bezoeken en natuurlijk lekker even knuffelen.

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » di jul 03, 2007 8:16 pm

Hoi hoi,

Giulia heeft zondag inderdaad gehinnikt naar jullie, wat iedereen erg ontroerend vond! Ze is erg gek met jullie! Na een poosje had ze er vrede mee en is ze lekker de buitenbak op haar dooie gemak gaan verkennen!
Ze was heel relaxt. We hebben haar zondag op haar stal gezet en de haflinger die vooraan stond (Misha ook een nieuwe) hebben we ernaast gezet. Dat ging heel goed! Giulia was haar nieuwe stal aan het verkennen en was heel relaxt! Ik hoorde dat het maandag in de les heel goed was gegaan! Ze had al een beetje nagefelijk gelopen en was heel braaf geweest! Morgen zie ik haar weer en kan ik weer meer vertellen!
Als er iemand op dit forum op haar heeft gereden ga ik ervan uit dat er verhalen geplaatst gaan worden!!!!!
Groetjes!!
Suzan

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » di jul 03, 2007 8:17 pm

PS. hebben jullie gezien dat ze ook al onder de foto's van de ponys staat?? Als alles goed is komt Misha er ook gauw op! We houden jullie op de hoogte!

Esmé
Berichten: 138
Lid geworden op: za sep 17, 2005 6:03 pm

Bericht door Esmé » wo jul 04, 2007 10:41 am

Nou, gisteren had ik de eer om Giulia in de les te rijden. Ik vond het erg leuk, ze is lekker voorwaarts en luistert super goed naar de hulpen. Van Jeanet (instructrice) mocht ik er niet teveel met mn hand aanzitten, omdat ze wat meer op eigen benen moest gaan lopen. Ook stapte ze in het begin wat kort met haar linkerachterbeen, later was dit over. Verder was ze heel erg braaf, ze schrok één keer van wat zonlicht op de bodem :)

Vanochtend heeft ze samen met Misha buiten gestaan, dat ging erg goed, ze trokken zich eigenlijk niet zoveel van elkaar aan.
Laatst gewijzigd door Esmé op wo jul 04, 2007 3:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
jaja

francis
Berichten: 4
Lid geworden op: zo jul 01, 2007 7:56 pm

giulia

Bericht door francis » wo jul 04, 2007 1:29 pm

Erg fijn te lezen dat ze het goed maakt. Ze is altijd erg makkelijk geweest met vriendschap sluiten zowel met mens als dier. Zoekt zeker geen ruzie, en gaat dan liever een dominantere pony uit de weg.
Voorwaarts is ze ook altijd geweest. Met de instructie van de Jeanet komt ze er zeker wel. Ze is bereid met je te werken en heeft een super lief aanhankelijk karakter. We hebben inderdaad al naar de foto's gekeken. Leuk hoor dat je zo op de hoogte kunt blijven.
's morgens missen we haar vriendelijk zachte gehinnik wel een beetje.
Zij was altijd degene die met ons "sprak". Een ander schaapt met de voeten om te zeggen " he waar blijft mijn eten ". Giulia niet: zei hinnikte : " joepie jullie zijn er weer en dan krijgen we lekker eten en een knuffel". Wellicht bedoelde ze wel iets heel anders, maar het klonk heel lief.

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » do jul 05, 2007 8:26 am

Giullia en Misha staan lekker bij elkaar en zijn al maatjes aan het worden! Zer stonden elkaar al te kriebelen! Erg leuk!
Giullia heeft zich denk ik verstapt ofzo want ze loopt LA niet helemaal goed, wanneer ze gedraaft heeft gaat het beter, we houden dit goed in de gaten als het niet snel minder wordt gaat ze even op rust qua rijden zodat ze weer helemaal goed loopt! De lessen pakt ze super op! Heel braaf en ook heet hoofd gooien wordt al stukken minder!!!! Ze schrikt nergens van en loopt heel braaf mee! We zijn er echt blij mee met zo'n aanwinst!
Het zal inderdaad wel stil geworden zijn bij jullie op stal! Maar ze heeft een goed plekkie gekregen en ze heeft het helemaal naar haar zin! Ze heeft een maatje gevonden (komt binnenkort een foto van op de website!) die ook blijven mag! (Misha is goed gekeurt!)
Ik denk dat ze na de vakantie zo de reguliere lessen in kan!!

Lisanneee
Berichten: 167
Lid geworden op: za dec 31, 2005 4:19 pm

Bericht door Lisanneee » vr jul 06, 2007 10:26 am

guillia liep gister bij ons in de les,..eerst zat Anouk er op, maar dat ging niet zo lekker, Guillia leek een beetje angstig oid, ze was in ieder geval erg zenuwachtig. Toen heeft Joyce gevraagd of ik dr even op wilde. dit ging wel goed, ik heb vooral met redelijk lange teugel gereden en steeds iets korter gepakt, gelukkig reageert ze goed op stem zodat ik niet erg veel met de teugels hoefde te doen. vanavond poging nummer twee en dan kijken of we dr wat meer mee kunnen, want gister was ze een beetje bang denk ik omdat anouk het ook een beetje eng vond!

Gesloten