Rakker, Naomi & Puck

Voor al je vragen, opmerkingen en andere ponystalzaken.

Moderator: ketaki

Gesloten
Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Rakker, Naomi & Puck

Bericht door Anouk » di apr 24, 2007 3:59 pm

vandaag zijn we met rakker naomi en puck naar de paardenkliniek in haaksbergen geweest, om foto's te maken van hun beentjes
we waren er zo tegen half 11, en als eerste was naomi aan de beurt.
de mensen daar vonden dat naomi best wel goed liep en ze hebben ook allerlei kreupelheid testjes enzo gedaan.
van naomi zijn geen foto's gemaakt want dat was niet nodig ofzo. ze gaan nu proberen haar op ronde ijzers te zetten en te kijken hoe het dan gaat.
toen was puck aan de beurt. ze hebben een foto gemaakt van haar rechterachterbeen (het been wat altijd zo dik was). op de foto's kon je heel duidelijk zien dat er een klein botje was gebroken.. als dat botje verder zou afbreken zou het als een splinter in haar been gaan zitten en dan zou het gaan ontsteken enzo. dus puck moet geopereert worden, ze moeten dat botje eruit halen.. dat gaat 750 tot 1000 euro kosten, en we weten nog niet of de verzekering dat gaat dekken.. laten we het hopen
toen was rakkertje aan de beurt. ik weet niet precies wat ze allemaal met rakker hebben gedaan en wat hij precies heeft, alleen het komt erop neer dat het nog lang gaat duren, alleen dat het wel helemaal goed gaat komen. 3/4 maanden lang moet iemand er 2× per dag mee stappen op het harde en hij moet stalrust hebben..

er was 1 heele grote fries daar, en die liep zo langs naomi heen.. en opeens besprong hij naomi en wou hij haar dekken! maar hij was echt supper groot dus wij -en naomi al helemaal- schrokken ons dood!

maarja met naomi gaat het dus al beter, met rakker komt het over een tijd dus ook wel goed en puck moet geopereert worden, en na de operatie duurt het hooguit 6 weken voordat ze weer mee kan lopen :)
Laatst gewijzigd door Anouk op di apr 24, 2007 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aniek
Berichten: 183
Lid geworden op: do jul 27, 2006 2:29 pm

Bericht door Aniek » di apr 24, 2007 4:10 pm

Als eerste gelukkig dat het met alle drie in ieder geval weer helemaal goed kan komen!
Arme Puck dat er een botje is gebroken! Hopen dat de verzekering betaald, iig een groot deel! Maar anders gaan we gewoon een inzameling houden, want Puck moet gewoon beter worden!
Dat geldt ook voor de andere twee! Zijn er al mensen die met rakker willen lopen? Ik ben er op woensdag, zaterdag en zondag en zou t best een paar keer in de week kunnen doen! Als hij maar weer beter wordt!
En hopen dat Naomi t goed gaat doen op de ijzers! Ik merkte zaterdag al wel dat t wat beter met d'r ging, eerder stond ze stokstijf stil als ze in de bak of wei stond en zaterdag draafde ze zelfs uit zich zelf een rondje door de bak.
Nou duimen voor alledrie dan maar!!
Wanneer wordt Puck eigenlijk geopereerd?

Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Bericht door Anouk » di apr 24, 2007 4:18 pm

ja dat waren wij ook al van plan, om anders geld in te zamelen..
ik weet niet wanneer puck geopereert wordt, als het geld er is zo snel mogelijk!

Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Bericht door Anouk » di apr 24, 2007 4:24 pm

oh oeps sorry ketaki dit topic moest eigelijk bij algemeen staan

Aniek
Berichten: 183
Lid geworden op: do jul 27, 2006 2:29 pm

Bericht door Aniek » di apr 24, 2007 4:28 pm

Anouk schreef:ik weet niet wanneer puck geopereert wordt, als het geld er is zo snel mogelijk!


Dan komt er maar geen nieuwe pony, eerst Puck maar hoor! Of is er al een nieuwe gekocht? Dan verkopen ze em maar weer! :P

Anouk
Berichten: 364
Lid geworden op: zo okt 02, 2005 3:20 pm

Bericht door Anouk » di apr 24, 2007 4:33 pm

haha nee er is nog geen nieuwe gekocht.

Lisanneee
Berichten: 167
Lid geworden op: za dec 31, 2005 4:19 pm

Bericht door Lisanneee » di apr 24, 2007 8:18 pm

Owww wat goed dat nu EINDELIJK duidelijk wat er met Puck is,..maar hoe die dat botje dan heeft gebroken :roll: mmmh nouja komen we toch nooit achter!! Mooi dat ze alledrie weer in orde komen!! Dikke opluchting,..ik hoop echt heeel erg dat er geld komt voor die operatie,. desnoods net als met Nena: lege flessen actie!!! Ik heb dr toen met Manon en Daisy nog 100 euro mee opgehaald dusss!!!

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » di apr 24, 2007 9:12 pm

Anouk schreef:oh oeps sorry ketaki dit topic moest eigelijk bij algemeen staan
ik zal het wel even wijzigen :wink:
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

Gebruikersavatar
ketaki
Berichten: 521
Lid geworden op: do sep 15, 2005 8:44 pm

Bericht door ketaki » di apr 24, 2007 9:13 pm

Anouk schreef:haha nee er is nog geen nieuwe gekocht.


werd er dan een nieuwe gekocht :roll:

ach ja, hopen dat het verder weer goed gaat komen. :wink:
R.I.P Flemmingh

R.I.P. Oklund

sabbink
Berichten: 428
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 4:00 pm

Bericht door sabbink » wo apr 25, 2007 9:10 am

Zo eindelijk duidelijkheid! Mooi dat het met Naomi en Rakker weer goed gaat komen! We gaan uiteraard met zn allen ervoor zorgen als de verzekering het niet dekt dat het geld er komt voor Puck!!!!!!

Gesloten